Επιλογή Σελίδας

Μαρία Ράντζου

Είκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο:      Κατηχητική και Χριστιανική

                                              Παιδαγωγική

ΦΕΚ Διορισμού: ΦΕΚ 896/30-5-2019 (μονιμοποίηση)

 

Επικοινωνία

Τηλ. γραφείου:      2310-996940
Email:                    rantzou@theo.auth.gr
Ιστοσελίδα:          users.auth.gr/rantzou
Ωρες γραφείου:   Δευτέρα -Τρίτη – Πέμπτη: 09:00 – 11:00

απαιτείται  προηγούμενη ηλεκτρονική επικοινωνία με τη διδάσκουσα, Γραφείο 209.

 

Σύντομο Βιογραφικό

ΦΕΚ Διορισμού: ΦΕΚ 896/30-5-2019 (μονιμοποίηση)

Η κ. Μαρία Ράντζου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και κάτοχος τίτλου Counseling and Psychology Level 5 Pearson BTEC Higher National Diploma Συμβουλευτικής Ψυχολογίας από το αγγλικό πανεπιστήμιο Pearson σε συνεργασία με το Mediterranean College της Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε επιτυχώς τον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών του Τμήματος Θεολογίας με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Ύστερα από την απόκτηση υποτροφίας από το τμήμα Diakonisches Werk της Ευαγγελικής Εκκλησίας και από το Kultusministerium του Βαυαρικού Κρατιδίου της Γερμανίας παρακολούθησε σπουδές στη Ρωμαιοκαθολική, Ευαγγελική και Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή του Μονάχου. Κατά τα παραπάνω έτη πήρε μέρος σε διεπιστημονικά σεμινάρια παιδαγωγικής και ψυχολογικής κατεύθυνσης. Οι σπουδές της συμπληρώθηκαν με εξειδίκευση στα πλαίσια ψυχικής υποστήριξης ασθενών και φυλακισμένων. Έχει πάρει μέρος σε διεθνή συνέδρια με παρουσιάσεις εισηγήσεων. Το Δεκέμβριο του 2000 ανακηρύχθηκε διδάκτορας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. με κατεύθυνση στην Παιδαγωγική. Έχει διδάξει Παιδαγωγική και Ψυχολογία στην ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης, εργάστηκε στο ιδιωτικό σχολείο ΚΑΛΑΜΑΡΙ- ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Θεσσαλονίκης και υπηρετεί στη θέση Επίκουρης Καθηγήτριας στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. με γνωστικό αντικείμενο «Κατηχητική και Χριστιανική Παιδαγωγική».

Μελέτες

  1. Η εμπειρική βιωματική μάθηση στην παιδική ηλικία Διδακτικές εφαρμογές σε κατηχητικές συνάξεις, εκδ. Κυριακίδη ΙΚΕ, Θεσσαλονίκη 2021, σ. 347.
  2. Τα Προγράμματα Σπουδών (20112019) του μαθήματος των Θρησκευτικών. Στάσεις και απόψεις των Θεολόγων εκπαιδευτικών και δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, (σε συνεργασία Ι. Φύκαρης, Β. Ματιάκη), εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2021, σ. 342.
  3. Παράδοσις Χριστιανικής Παιδαγωγίας, Τιμητικός Τόμος στον ομ. Καθηγητή Ι. Β. Κογκούλη, Επ. Μαρία Ράντζου, Κυριακίδη ΙΚΕ, Θεσσαλονίκη 2021, σ. 516.
  4. Παιδαγωγική Ψυχολογία, Επιμέλεια ‐ Μετάφραση Μαρία Ράντζου & Πελαγία Κογκούλη, ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, Θεσ/νίκη 2018, (μετάφραση: πρόλογος, εισαγωγή, κεφ. 1‐9) {υπό έκδοση} [Wild, E. & Moller, J. (Hg.). Pädagogische Psychologie. Auflage. Heidelberg: Springer].
  5. Η διαχείριση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και η κατηχητική διακονία, εκδ. Δ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016, σσ. 160. (2η αναθεωρημένη έκδοση)
  6. Η συγγνώμη και η συγχώρηση στη διαπροσωπική επικοινωνία των εφήβων και η ελληνορθόδοξη παιδεία, εκδ. Δ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016, σσ. 571. (2η αναθεωρημένη έκδοση)
  7. Η Ενοριακή Κατήχηση στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο της Κατοχής, εκδ. Δέσποινα Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2014, σσ. 294.

Ενδεικτική Αρθρογραφία

  1. The Religiosity Behavior of Adolescence Case Study in Greece, in: Creative Education 12 (2021), pp. 797‐808, στο: https://www.scirp.org/journal/ce/ ISSN Online: 2151‐4771, (σε συνεργασία με Mpellou)
  2. Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσα από την αισθητική εμπειρία. Μια πρόταση εφαρμογής για το Μάθημα Θρησκευτικών, στο: Παράδοσις Χριστιανικής Παιδαγωγίας, Τιμητικός Τόμος στον ομ. Καθηγητή Ι. Β. Κογκούλη, Επ. Μαρία Ράντζου, Κυριακίδη ΙΚΕ, Θεσσαλονίκη 2021, σσ. 311‐
  3. Frustration of Expectations and Aspirations in Preadolescents as a Cause of Emotional and Social Conflict, in: Journal of Education, Society and Behavioural Science 33(5) (2020), pp. 26‐35, JESBS.57395 ISSN: 2456981X DOI: 9734/jesbs/2020/v33i530222 (σε συνεργασία με I. Fykaris, V. Matiaki, S. Karolidou)
  4. Στάσεις και απόψεις Φιλολόγων και Θεολόγων εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση της Εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας στο ελληνικό σχολείο, στο: MusEd 3 (2020), σσ. 72‐83 (σε συνεργασία με Ι. Φύκαρη, Β. Ματιάκη & Στ. Κωστούδη)
  5. Η θεωρητική δυναμική της μετασχηματίζουσας μάθησης κατά τον Jack Mezirow: Πρόταση διδακτικής εφαρμογής της στο Μάθημα των Θρησκευτικών», στο: Τιμητικός Τόμος Μαρίας Καζαμία, (υπό έκδοση)

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ  (pdf)